تبلیغات
نام شناسی و ریشه واژه ها - شرکت در نظرسنجی
نام شناسی و ریشه واژه ها
اگر كسانی كه نمی دانند خاموش باشند و نظری ندهند؛ هیچ اختلافی پدید نمی آید.
پنجشنبه 1394/09/26 :: نویسنده : عادل اشکبوس

نظرات همکاران 

در باره کتابهای عربی هفتم، هشتم و نهم و نیز کتابهای سالهای آینده یعنی عربی دهم و یازدهم و دوازدهم

لطفاً اگر مایل هستید سایر دبیران و گروه های آموزشی از نظر شما آگاه شوند 

در همین پست نظر دهید و مشخصات خود را (شامل نام و نام خانوادگی و ایمیل و محل تدریس) بنویسید. 






نوع مطلب : گروه عربی دفتر تألیف، 
برچسب ها : دفتر تألیف کتابهای درسی، گروه آموزشی عربی دفتر تألیف، گروههای آموزشی راهنمایی، گروههای آموزشی متوسطه، گروههای درسی، گروه عربی استان، گروه آموزشی منطقه،
لینک های مرتبط :

چهارشنبه 1396/07/12 ساعت 00 و 14 دقیقه و 02 ثانیه
خیلی خوب بود ممنون
دوشنبه 1396/07/10 ساعت 02 و 37 دقیقه و 02 ثانیه
ممنون از وبلاگ خوبتون. به سایت ما هم حتما سر بزنید
پنجشنبه 1396/01/24 ساعت 11 و 25 دقیقه و 15 ثانیه
این که در جواب آقای حیدری فرموده اید چون قانون است عربی را تدریس کنیم باید حتما تدریس گنیم اصلا جواب قانع کننده ای نیست
. آقای حیدری بر اساس تجربیات خود گفته به نظرم تدریس عربی برای دانش آموزان غیر انسانی در مقطع دبیرستان مفید فایده نیست و شما به جای جواب دادن به این نقد می فرمایید قانون است و باید قانون را اجرا کنیم. مگر این قانون وحی الهی است و مگر نمی توان قانون را تغییر داد. بله تغییر قانون در صلاحیت شما نیست ولی این جواب هم قانع کننده نیست
عادل اشکبوسسلام.
معلوم نیست که شما در پاسخ به کدام کامنت مطلب گذاشته اید.
شنبه 1395/11/30 ساعت 13 و 42 دقیقه و 01 ثانیه
سلام آقای دکتر ممنون از توجهتان
ببینید در عربی افعال بسیار متفاوتند وهرکدام از قانون خاصی پیروی می کنند وقتی که هدف ترجمه سلیس است بایستی ابتدا شخص قواعد فعل ومعانی لغات رابداندحال دراین کتاب که دانش آموزان قواعد رانمی دانند ودر محیط عربی هم نبودند خوب این کاررا سخت می کند هردرس عربی علاوه برمتن که تعداد زیادی لغت دارد در قسمت تمرینها هم لغات زیادی دارد وافعال مثلا ثلاثی مزید هشت باب قاعده دارد چگونه دانش آموزان بتوانند فقط حفظ کنند درصورتی که درکلاس نهم عربی برای آنها راحت بود بعض از دانش آموزان از معلم می خواهند که قواعد گفته شود معلم هم به آنها گفته است قواعد بسیار زیاد است گیج تر می شوید ولی حفظ این همه کلمه هم کار سختی است از طرف دیگر در امتحان هم معلم از فعلهای دیگر سوال می دهد دانش آموز نمی داند مثلا ماضی یا مجهول یا مضارع یا امر آن چی میشود به هرحال تقاضا دارم جهت سال یازدهم این موضوع مد نظر قرار گیرد همانطور که قبلا هم به عرض رساندم اغلب دانش آموزان از پایه ابتدایی کلاس زبان انگلیسی می روند ولی الان نمی توانند ترجمه کنند ترجمه سلیس یک علم وفن است نمی شود با سه سال به این هدف دست یافت این یک هدف بسیار متعالیست که در رشته دانشگاهی تحقق می یابد ویا حداقل بایستی تعداد لغات ویا افعال را کمتر کرد
عادل اشکبوسسلام و سپاس
پنجشنبه 1395/11/28 ساعت 10 و 34 دقیقه و 10 ثانیه
جناب آقای دکتر
با سلام،دخصوص عربی دهم ،بسیاری از دانش آموزان تاعربی نهم مشکل نداشتند ولی در پایه دهم از عربی متنفر شده اند در عربی با عوض شدن یک حرکت ،معنی کاملا متفاوت می شود کسانی که می گویند یک شاهکار است خودشان عربی را می دانند ولی آیاعربی دهم را تدریس می کنند تا گیچ شدن بچه ها را ببینند آنوقت بگویند شاهکار است بله متن بسیار زیباست وراحت شدن از قواعد خیلی عالیست ولی هدف که همان ترجمه روان است بسیار هدف سختی است ای کاش روند عربی ادامه عربی نهم بودجناب آقای دکتر خوشحالم که منطقی هستید
عادل اشکبوسسلام. و تشکر از بابت ارسال نظر خودتان
نوشته های شما آن قدر کلی است که نمی توان پاسخی نوشت.
اگر پیشنهاد واضح دارید بفرمایید.
یکشنبه 1395/11/17 ساعت 11 و 48 دقیقه و 19 ثانیه
با سلام وخداقوت
با توجه به اینکه در زبان عربی ،افعال مذکر ومونث باهم فرق دارد وعربی جزو یکی از مشکل ترین زبانهای دنیاست آیا بچه می توانند به راحتی متون را ترجمه کنند به نظر من اگر درس عربی متناسب با پایه های قبلی پیش میرفت بهتر بود مثلا افعال ثلاثی مزید حفظ معنی آنها بسیار سخت است وبچه ها مشکل دارند بنابراین در خصوص افعال بایستی تغییراتی در جهت یادگیری آسانتر اعمال گردد .وبه نظر می رسد هدف کتابهای نظام جدید در دوره دوم که دانش آموزان بتوانند فن ترجمه عربی را بیاموزند محقق نگردد وبیشتر انش آموزان شدیدا معترض هستند از طرف دیگر متاسفانه اینقدر کتابهای دیگر این پایه مشکل است ودانش آموزان را درگیر نموده است که فرصتی برای دانش آموزان باقی نمی گذارد در ضمن بچه هایی که از کودکی به کلاس زبان می روند حتی اگر در مقاطع بالا هم باشند در ترجمه ومحاوره زبان انگلیسی مشکل دارند ودر عربی که وضع خیلی سخت تراست امیدوارم مولفین محترم به این مهم دقت فرمایند وانتظارشان باشرایط دانش آموزان هماهنگی داشته باشد.
جمعه 1395/10/24 ساعت 12 و 25 دقیقه و 13 ثانیه
سلام وتحیت مجدد جناب اشکبوس
در دوره اول مبنای آموزش همانند افعال فارسی شده است که به سبب آشنایی دانش آموزان با ترتیب افعال فارسی یعنی: من می روم - تو می روی- او می رود...الخ چندین سال است که بچه ها مطالب را بهتر می گیرند. بنده پس از آموزش فعل ها در انتهای آموزش سعی می کنم به شکل آهنگین و سرود مانند ، به همین ترتیب من می روم - تو می روی.... افعال را در ذهن آنان تثبیت کنم . مقاله ای دیدم که بزرگواری این کار را نهی می کرد. به اعتقاد من باید اختیاروآزادی بیشتری برای معلمانی که در چارچوب راه جدیدو شیوه شما فعالیت می کنند قائل شد و دستها را نبست.آیا دخالت کردن در جزئیات روش ها معلمان دلسرد کننده نیست؟
دوشنبه 1395/10/6 ساعت 15 و 12 دقیقه و 31 ثانیه
سلام استاد خسته نباشید
یک انتقاد به کتاب عربی دهم
لطفا از سال های دیگه کل واژگان هر درس را در بخش معجم قرار دهید
می دونم حالا می گید دانش آموز المعجم را می بینه و باعث ترس می شود اما این طوری خیلی بد تره حتی ممکنه بعضی کلمه ها از قلم بیفته و برای امتحانا خیلی اذیت می شیم لطفا پیگیری کنید. ممنونم
و استاد معللم عربی امثال ما اصلا به حرف های اول کتاب توجه نمی کنه و قواعد ثلاثی را میگه و قواعد عدد و معدود را میگه و.........
تازه بعضی وقتا هم جزوه اضافه میگه.
امسال از عربی زده شدیم اما هفتم و هشتم و نهم عاشق عربی بودیم
لطفا اینم پیگیری کنید
عادل اشکبوسسلام.
رسیدگی خواهد شد.
متشكرم.
شنبه 1395/09/27 ساعت 14 و 09 دقیقه و 25 ثانیه
سلام. در کتاب عربی نهم درس هفتم عبارت «صحیفَةُ أسبوعیّة» وجود دارد. که با توجّه به محتوای کتاب به معنای روزنامۀ هفتگی است که معلوم نیست متعلّق به روز است یا هفته. لطفاً اصلاح شود یا چیز دیگری جایگزین شود
عادل اشکبوسسلام
روزنامه از معنای نامه روز در زبان فارسی خارج شده و معادل صحیفه یا نیوزپیپر است.
چهارشنبه 1395/09/24 ساعت 15 و 53 دقیقه و 31 ثانیه
سلام. در کتاب جدید عربی دهم خوب بود که تمامی واژه های جدید درس در واژه نامه می آمدند نه فقط واژه های متن درس. من خودم به عنوان یک دانش آموز انتقاد می کنم که این ویژگی در کتاب عربی دهم کار دانش آموزان را سخت کرده است چون یافتن واژه از واژه نامۀ پشت کتاب خوب نیست. اگر مناسب باشد لطفاً از سال های بعدی در کتاب های عربی متوسّطۀ دوّم جدید این کار اصلاح شود.
عادل اشکبوسسلام.
در ابتدا همین حالت بود. بعد اعتراض شد که تعداد کلمات به نظر زیاد می آید و باعث ترس دانش آموز می شود. و کتاب به حالت فعلی در آمد.
خلاصه مطلب هر کاری شود عده ای همیشه معترض هستند و نمی توان همه را راضی کرد.
چهارشنبه 1395/09/24 ساعت 15 و 44 دقیقه و 05 ثانیه
سلام، پیشنهادی داشتم. همانطور که می دانید در درس های 4 و 8 عربی هشتم بخاطر اینکه برخی افعال با صیغه های مختلف شکل دقیقاً یکسانی دارند. در فنّ ترجمه همراه با قواعد توصیه به دقّت دربارۀ آن موضوع شده است.
در درس ششم عربی نهم نیز باید فنّ ترجمه ای خصوص «لاتفعَلْنَ» که هم معنای امر و هم معنای حال دارد هم برای آگاهی دانش آموزان و هم برای بالا بردن کیفیت و نظم کتب متوسّطۀ دوّم باید مانند درس های 4 و 2 هشتم فنّ ترجمه ای ارائه شود. با تشکّر منتظر نظرات بعدی من باشید.
عادل اشکبوسسلام و تشکر
کتاب سال بعد از چاپ اول تغییراتی داشت و هرکس قرار بود نظر بدهد نظر داد.
وقتی که کتاب چاپ شد تا چند سال بدون تغییر خواهد ماند.
متشکرم.
پنجشنبه 1395/09/18 ساعت 15 و 13 دقیقه و 47 ثانیه
دبیر درس عربی هستم با 26 سال سابقه بنده موافق تغییرات جدید کتب درسی هستم اما با توجه به سابقه خویش نکاتی را می خواهم بگویم امروز خانم رایگان به شهر ما (ملایر) آمده بودند برای بررسی کتب عربی همکاران نیز جمع بودند بیان این مطلب که هدف آموزش عربی در دبیرستان فهمیدن قرآن و کتاب دعاست مساله ی تازه ای نیست اما مشکل همینجاست که اگر دانش آموزی بپرسد خب معنای قرآن و کتاب دعا را زیرش نوشته چه پاسخی باید داد شما می دانید بسیاری آدمهای مدرسه نرفته هستند که قرآن را به راحتی می خوانند و برعکس. پیشنهاد بنده در مورد درس عربی اینست : عربی در دروه راهنمایی به همین صورت تدریس شود و در دبیرستان فقط در رشته علوم انسانی تدریس گردد و در دیگر رشته ها و هنرستان ها حذف شود
عادل اشکبوسسلام. اینکه شما می فرمایید برای همه درسها صادق است. خوب چرا ریاضی حل کند؟ جواب تمرینها در راهنما هست. ماشین حساب هست. چرا انگلیسی بخواهد؟ اگر سفر رفت با تور می رود و راهنما هست.
پیشنهادی دهید که خلاف قانون اساسی و خلاف برنامه درسی ملی و خلاف سند تحول و کلا خلاف قانون نباشد. همه ما موظف به اجرای قانون هستیم. کتاب درسی بر اساس سلیق شخصی و میل چند نفر تالیف نمی شود.
از اینکه زحمت کشیده اید و نظر خود را نوشته اید متشکرم.
دوشنبه 1395/09/15 ساعت 16 و 20 دقیقه و 25 ثانیه
سلام جناب اشکبوس
یکی از معضلات فعلی محیط آموزشی ما عرضه کتاب هایی است که به دروغ عنوان کمک درسی رابه یدک می کشند وحاوی ترجمه دروس وپاسخ تمرین ها هستند. چه باید کرد ؟! چرا آموزش وپرورش و وزارت ارشاد با نشر این کتاب نماها برخورد نمی کند؟ چرا آثار ناهنجار چنین کتبی بررسی نمی شود؟!
شاید اولین ومخربترین نتیجه حضور این کتب تزریق تنبلی در تمام دروس است.
عادل اشکبوسسلام
سخن شما حقیقتی تلخ است.
دوشنبه 1395/09/15 ساعت 00 و 37 دقیقه و 55 ثانیه
عرض سلام و ارادت خدمت استاد عزیز؛
میخواستم نظرتون رو درباره ساختار آموزش افعال، ضمایر و... و اساسا 14صیغه زبان عربی به دانش آموزان توانمند مدارس برتر سوال کنم. البته الحمدلله تاحدی نتیجه هم حاصل شده است. اکنون دانش آموزان پایه هشتمی که من با آنها کار میکنم، افعال مضارع را با بندهای انگشت، جدول 14صیغه به تفکیک غایب، مخاطب و متکلم، بر اساس 6صیغه فعل فارسی، اسمامی 14 صیغه (للغائب، للغائبان، ...)، سرود افعال، شماره صیغ آموخته اند. میخواستم نظر کارشناسی شما را جویا شوم تا به بهبود روش خود بپردازم.
عادل اشکبوسسلام
خیر این شیوه كار درست نیست.
جمعه 1395/09/12 ساعت 15 و 04 دقیقه و 54 ثانیه
سلام استاد گرامی با عرض معذرت از اینکه مزاحم وقت شریفتان شدم یک سوال عربی داشتم در جواب سوال کَم مَرة سافرت اِلی کربلاءِ؟ دانش آموز می گوید: هیچ نرفته ام به عربی چه جوابی بدهیم با تشکر نوری
عادل اشکبوسسلام.
ما سافرتُ.
یکشنبه 1395/08/23 ساعت 21 و 27 دقیقه و 36 ثانیه
با عرض سلام و خسته نباشی استاد گرامی با تالیف کتابهای خلاق و کاوش گرانه عربی را متحول کردید ودانش آموزان انگیزه بیشتری برای یاد گرفتن عربی از خود نشان می دهند. با تشکر عباس نوری از زنجان
چهارشنبه 1395/08/12 ساعت 15 و 57 دقیقه و 27 ثانیه
سلام دکتر جواب سوال قبلی بله است یا خیر؟ با دبیران ادبیات فارسی بر سر مطلب مذکور اختلاف داریم .
دوشنبه 1395/08/10 ساعت 20 و 41 دقیقه و 30 ثانیه
سلام دکتر ان شاء الله که سلامتین؟
کلماتی که تو زبان عربی سه حرف اصلی شان با هم مشترک باشه ولی دارای معنای متفاوت.
آیا چنین کلماتی هم خانواده هستن؟
اجتناب ، جُنُب ، جَنْبَ و......
شنبه 1395/06/27 ساعت 20 و 25 دقیقه و 01 ثانیه
باسلام وعرض ادب خدمت استاد بزرگوار و عرض خسته نباشید در زمینه تالیف جالب کتاب عربی دهم . استاد درصفحه 18 عربی نهم درس دوم جمله ثم اخذالمدیرُتلامیذَالمدرسهِ الی منطقه تعلیم المرور. را لطفا ترجمه بفرمایید. باتشکر از زحمات شما و همکارانتان : مهدی جابری حق ضمنا درصورت صلاحدید از وبلاگ گروه پیام
آسمان وعربی منطقه آذرشهر نیز بازدید بفرمایید . اگه نظرتون مثبت بود در لینک هایتان درج نمایید .ممنونم ازلطف شم .
عادل اشکبوسسلام
مدیر، دانش آموزان مدرسه را به پارک آموزش ترافیک بُرد.
جمعه 1395/06/26 ساعت 23 و 04 دقیقه و 38 ثانیه
با سلام اموزش قواعد یا همون قسمت بدانیم عربی دهم خیلی سطحی و با مثالهای پیش پا افتاده توضیح داده شده در حالیکه در آزمونها سطح سوالا از همون قواعدی ک تو کتاب اومده بسیار مشکله و باین قواعد و مثالهای بسیار ساده نمیشه در هیچ آزمونی به سوالات پاسخ داد.
عادل اشکبوسسلام
اگر منظورتان از آزمون مراكز خصوصی هستند كه آنها كاری به كتاب ندارند و هدفشان طرح سوالات دشوار است كه كمتر كسی بتواند پاسخ دهد.
سه شنبه 1395/06/9 ساعت 14 و 57 دقیقه و 15 ثانیه
با سلام آقای اشکبوس، بنده برای انجام پروژه هایی از شما خواهش می کنم که نگاشت اوّل یا دوّم پیش نویس کتاب عربی پایۀ نهم سال تحصیلی 95-94 را در سایت خود قرار داده یا خواهشاً به ایمیل من بفرستید این موضوع برای من بسیار مهم است لطفاً اقدام کنید و به این موضوع ارزش دهید.
عادل اشکبوسhttp://www.chap.sch.ir/
جمعه 1395/05/22 ساعت 20 و 25 دقیقه و 51 ثانیه
با سلام و وقت بخیر
جناب آقای اشکبوس کتابهایی که تالیف کرده اید به نسبت کتاب های قبل بنا به دلایل زیادی برای کشورمان ایران بسیار مناسب تر است و اغلب معلم های متوسطه دوم با شیوه تدریس و بارم بندی کنار آمدند ولی به نظرم کار سخت شما از امسال شروع می شود متاسفانه در دوره متوسطه دوم ممکن است مقاومت هایی درباره متن محور بودن کتاب و قواعد در خدمت ترجمه بودن و بارم قواعد به نسبت ترجمه شود و دلایل بسیاری دارد بنابراین امید است که گروه تالیف مقاومت کند و این روند مناسب ادامه پیداکند بلکه دید منفی دانش آموزان نسبت به این درس کمتر شود و به مرور حتی خوب شود. با سپاس
عادل اشکبوسسلام جناب آقای محبی
از لطف شما سپاسگزارم.
چهارشنبه 1395/05/20 ساعت 12 و 10 دقیقه و 19 ثانیه
آقای اشکبوس ببخشید واقعا عذر می خواهم منظور بنده نگاششت اول یا دوم پیش نویس کتاب عربی نهم سال تحصیلی 94-95 بود لطفا اقدام نمایید
سه شنبه 1395/05/19 ساعت 15 و 28 دقیقه و 25 ثانیه
با سلام. بنده فرزین فرهادی دانش آموز پایه دهم هستم. من دارای فکر های بسیاری برای عربی متوسطه یکم و دوم دارم که در حال حاضر در حال جمع بندی کلی آنها هستم و به شما خواهم فرستاد. بنده از شما درخواست دارم که پیش نویس کل کتاب عربی پایه نهم سال تحصیلی 94 - 95 را در قسمت نظر حواهی برای عربی نهم سایت خود قرار دهید یا لطف کنید و به ایمیل من بفرستید این موضوع برای من و برای فکر هایی به شما خواهم فرستاد خیلی ضروری هست لطف پیام مرا رد نکنید. بنده سعی خواهم کرد هر چه سریع پیشنهاد های مفید خود را برای شما بفرستم با تشکر
عادل اشکبوسسلام
در گوگل بنویسید دانلود عربی دهم
موجود است.
چهارشنبه 1395/05/6 ساعت 23 و 57 دقیقه و 56 ثانیه
عیسی متقی زاده را کنار زدید و کتاب تالیف کردید.
عادل اشکبوسسلام
هیچ کس کنار زده نشده است. بنده از همه مولفان دعوت کردم که در گروه جدید باشند. برخی خودشان تمایل نداشتند.
وقتی که چیزی نمی دانید خودتان را در پیشگاه خدا مدیون نکنید. مدیون شدن خیلی سخت است و گناهی نابخشودنی.
خدا شما را هدایت کند.
سه شنبه 1395/04/22 ساعت 12 و 19 دقیقه و 58 ثانیه
سلام جناب اشکبوس.تشکر بی ریا از زحماتتون
سه شنبه 1395/04/22 ساعت 12 و 15 دقیقه و 37 ثانیه
سلام جناب اشکبوس.تشکر بی ریا از زحماتتون
دوشنبه 1395/03/31 ساعت 17 و 54 دقیقه و 46 ثانیه
سلام جناب آقای اشکبوس
انصاری هستم از استان فارس
ببخشید با وجود مشغله زیادی که دارید مصدّع اوقات می شوم اما چاره ای نداشتم

کتاب های چاپ 95 را که مشاهده کردم نوشته بود : « .... هر نوع تکثیر به هر شکل و نوع بدون کسب مجوز ممنوع است »
با شناختی که از شما دارم می دانم شما موافق چنین چیزی نبوده اید چون به گونه ای خلاقیت ها را محدود می کند .
اما دو سؤال خدمت شما دارم :

1. آیا منظور این است که هر فیلم و پاورپوینتی هم درباره عربی درست کنیم نمی توانیم بدون مجوز در اختیار همکاران دیگر قرار دهیم ؟

2. کسب مجوز برای آثار رایگان و غیر رایگان چگونه امکان پذیر است ؟

بنده مطالب زیادی برای قرآن و دینی و عربی تهیه کردم و رایگان پخش کردم و استفاده خوبی هم شد و فقط برنامه اندروید عربی نهم که در بازار قرار داده ام ، دروس نوبت دوم آن به صورت پرداخت درون برنامه است چون خودم برای تهیه برنامه باید هزینه پرداخت کنم .

برنامه قرآن هشتم را به صورت رایگان برای بازار فرستادم اما طبق قانون جدیدشان درخواست مجوز از مؤلّف کتاب کردند که نمی دانم چطور باید مجوز بگیرم و طبعاً برای عربی هم همین مشکل را دارم . آیا مجوز برای آثار عربی از طریق شماست یا خیر ؟ ممنون می شوم راهنمایی کنید .
عادل اشکبوسسلام. از جزئیات بی خبرم.
خیر مجوز دادن در ارتباط با من نیست.
دوشنبه 1395/03/3 ساعت 15 و 44 دقیقه و 37 ثانیه
با درود فراوان . آقای دکتر یه سوال داشتم . اینکه شما به جای ثلاثی مزید گفتین فعلهایی که سوم سخص مفرد انها بیشتر از سه حرف باشد مطلب ساده تر شده ؟؟؟ من بعنوان یه دبیر کاملا مخالفم ومطمینم که ثلاثی مزید گفتن خیلی قابل فهم تره میدونم میخواین بگین کتابهای جدید متفاوت تره ولی تفاوت زمانی خوبه که مثبت باشه . در ضمن مفرد مذکر غایب یا للغایب خیلی بهتر از اول شخص مفرده . دقت کنید عربی چارده صیغه است و این فهمش برا دانش آموز سخته در حال حاضر به همون سبک خیلی خوب دانش اموزا یاد میگیرن .
عادل اشکبوسسلام این که شما می فرمایید دانش آموز را گیج می کند. هدف این است که دانش آموز عربی یاد بگیرد نه قواعدی که تاثیری در فهم زبان ندارند و فقط او را متنفر می کنند.
جمعه 1395/02/31 ساعت 09 و 25 دقیقه و 33 ثانیه
سلام
کتاب عربی دهم واقعا یک شامکار است.
استاد عباچی و سایر همکاران دست شما درد نکند.
عالی است.
خیلی نگران بودیم و حالا از نگرانی در آمدیم.
حالا بی صبرانه منتظر مهر ماه هستیم.
احسنت.
به نمایندگی از طرف معلمان متشکرم.
عادل اشکبوس
سلام بر همكار گرامی
خدا را شكر كه راضی هستید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


نمایش نظرات 1 تا 30
درباره وبلاگ


*پژوهشگر در زمینه ریشه یابی نامها و واژه ها

مدیر وبلاگ : عادل اشکبوس
نظرسنجی
آگاهی ها و نگاشته های این تارنما از نگاه شما چگونه می باشد ؟






آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
شمارنده سایت