تبلیغات
نام شناسی و ریشه واژه ها - سخنان استاد علامه دكتر اباذر عباچی در باره شیوه نوین نگارش كتابهای عربی
نام شناسی و ریشه واژه ها
اگر كسانی كه نمی دانند خاموش باشند و نظری ندهند؛ هیچ اختلافی پدید نمی آید.
روی ادامه متن كمی پایین تر كلیك كنید.
نتیجه تصویری برای دکتر عباچی

سلام بر همکاران عزیز ودوستان

 1. تمام متون عربی موجود ودر دسترس مردم در ایران مانند قرآن ، حدیث، زیارتنامه ها ،ادعیه متنوع وصحیفه سجادیه و نهج البلاغه و غیره... بطور کامل اعراب گذاری شده و هنگامی مردم آنها را می خوانند هیچ وقت دنبال قواعد آنها نیستند بلکه می خواهند معنی آنها را بدانند.

2. ان شاء الله تمام متون ما در مدارس بطور کامل وصحیح اعراب گذاری خواهد شد وشما می دانید هنگامی که دانش آموز متون وتمرینات مرتبط به آن را بصورت اعراب گذاری شده بشنود، بخواند و بطور صحیح تکرار کند، خواندن صحیح ملکه او خواهد شد و  بهمرور زمان ذوقش پرورش یافته و غلط را احساس خواهد کرد بدون این که قواعد بداند.

3. آیا می دانید اگر ما مؤلفان از قواعد بکاهیم و به جای آنها لغت قراردهیم دانش آموز در آینده یعنی بعد از گرفتن دیپلم در اثر شنیدن آن در متون دینی یا فارسی در ذهنش باقی خواهد ماند و در زندگی به دردش خواهد خورد ولی قواعد نخواهد ماند. دوست دارید از دانش آموز سؤال کنید که آیا یادگرفتن معنی پانزده لغت در متون متنوع وجذاب آساتر است یا بیان قواعد خشک در متوان واعراب گذاری وصحح الخطأ ؟وکدام یکی از آنها برای او مفید ودیگری عبث است.

4. شما می دانید چه سرمایه عظیمی برای بیان قواعد در سطح کشور مصرف می شود و دانش آموز بعد از گرفتن دیپلم آنها را در دست فراموشی می سپارد واگر بخواهید امتحان کنید از فامیل خودتان که از دانشگاه های علمی وحتی انسانی فارغ التحصیل شده اند سؤال کنید چه قاعده ای بلد است مطمئنا جواب منفی خواهد بود. مگر ما همیشه نمی گوییم قواعد فرّار است که ما همیشه با این قواعد سروکار داریم وای به حال آن کسی با آن قواعد کاری نخواهد داشت، کأن لم یکن شیئا مذکورا.

5. تدریس عربی به روش قدیم ( که من آن روش را ریاضیات عربی می نامم) را در دانش آموز تنفرنسبت به این درس ایجاد می کند و هیچ حاصلی ندارد جز این که دانش آموز را نسبت به زبان قران بدبین می کند وکلاس درس عربی را شکنجه گاهی برای معلم ودانش آموز تبدیل می کند. و  آیا از خودتان سؤال کرده اید این دانش آموز برای چه این همه قواعد را یاد می گیرد؟ آیا او می خواهد حکم شرعی از قرآن استنباط کند؟ شاید بعضی ها بگویند ساختارهایی وجود دارند كه بدون قواعد فهمش مشکل است مگر این ساختارها چقدر هستند؟

6. شما می توانید متنی عربی بدون اعراب به یک عرب بدهید و از او بخواهید آن را معنی کند و او تمام آن متن را با غلط می خواند ولی درست معنی می کند و این نشان می دهد اصل در زبان این است که وقتی شما فعل وضمیر و لغت یاد بگیرید و بخوانید و بشنوید و تکرار کنید ،آن زبان را یاد می گیرید.

7. شما این جمله پر از غلط ( علیٍّ ذهبَ الى المدرسةُ فی یومَ السبتُ) را بعد از این که لغات آن را برای دانش آموز روشن کنید به دانش آموزان بدهید و معنی آن را از ایشان بخواهید. مسلما آن را درست معنی خواهد کرد بنابر این، وقت دانش اموز را ضایع نکنیم و اورا نسبت به زبان قرآن متنفر نکنیم

آنچه گفته شد در رابطه با دانش آموز است اما شما دبیران عزیز باید مسلح به علم باشید قواعد عربی را خوب یاد بگیرید ولی نه هر آنچه از قواعد یاد می گیرید به دانش یاد بدهید چون شما در عربی تخصص دارید و این دانش آموز رشته ای غیر از رشته شما انتخاب خواهد کرد. کلم الناس علی قدر عقولهم.





نوع مطلب : نظرخواهی درباره عربی نهم، گروه عربی دفتر تألیف، 
برچسب ها : كتاب جدید عربی، روش جدید تالیف كتابهای درسی عربی، عربی جدید التألیف، اباذر عباچی، مؤلف كتاب عربی، عربی نهم، برنامه درسی عربی،
لینک های مرتبط :

یکشنبه 1395/08/9 ساعت 23 و 51 دقیقه و 02 ثانیه
با سلام و خسته نباشید خدمت اساتید بزرگوار...بنده عادلی هستم از شهرستان بیله سوار مغان...بنده از زحمات شما عزیزان تشکر می کنم کتاب بسیار زیبا و شیرین تهییه شده و من به عینه میبینم که دانش آموزان نسبت به کتاب گذشته علاقه مند به درس عربی شده اند که البته در سایه کم رنگ شدن بحث خشک قواعد است...البته برخی همکاران که از دبیرستان به راهنمایی آمده اند کماکان از روش قدیم قاعده گویی استفاده میکنند...امیدوارم اونها هم متوجه اهمیت قضیه بشوند دست از لجاجت بردارند...با تشکر...اتمنی لکم السعاده
عادل اشکبوسسلام
درود بر شما
شنبه 1394/09/28 ساعت 00 و 36 دقیقه و 05 ثانیه
سلامی علی أعزّائی فی دفتر التألیف و التدوین للکتب الدراسیّۀ و ایضًا جمیع احبّائی فی فریق العربی الذین جهدوا لتألیف الکتب کثیرًا و کثیرًا و مدی هذه السّنۀ الأخیرۀ یعنی اساتذۀ الأعزّاء سماح الدکتور ، عباجی ، اشکبوس ، چراغی ، تقوایی و سائری فی هذا الفریق . لن أنسی متاعبکم و مصائبکم فی هذه السنوات لتألیف الکتب الّتی أظهرت و بیّنَت نفسها بوجهٍ جمیلٍ و طریفٍ طول دورات الماضیۀ ... هذه لیست کلامی و رأی فقط بل مجموع مِن استشارات زملائی فی مدینۀ آمل بعد سنتین الأخیرۀ و خصّ استشارات التّلامیذ حین التفقّد و مِن المدارس المختلفۀ مِن أقطار مدینتی ضعیفتها أو قویتّها ؛ لابدّ أن نقول لکم کلّنا مِن فریق العربی فی مدینتی نفرح و نفتخر مِن هذه المحصّلۀِ العظیمۀ و نتمنّی مِن الله تعالی توفیقاتکم فی تألیف الکتب الأتیۀ فی مقاطع الثانویّۀ إن شاء الله .
حقیرکم و ملازمکم مدی ثلاث دورۀ التعلیمیّۀ العربیۀ للمعلمین ـ قدرت الله یداللهی ـ مدینۀ آمل الجمیلۀ . شهر آذر ـ سنۀ 1394
عادل اشکبوسالسلام علیکم.
فرحتُ فرحة عندما قرأت رسالتکم الغالیة. أشکرک کثیرا علی إرسال رسالتتکم إن شاءالله تکون هکذا. أتمنی لحضرتکم و سائر الزملاء النجاح فی استمرار عملکم الهامّ.
دوشنبه 1394/09/16 ساعت 16 و 39 دقیقه و 32 ثانیه
سلام خدمت استاد ارجمند کتاب های هفتم وهشتم و نهم بسیار عالی است واگر اغراق نکنم نسبت به کتاب های ساله ای پیش شاهکاراست
بنده به تازگی هم در گروه تلگرام نظر خواهی عضو شده ام که توسط جناب اندرز عزیز معرفی شده بودم
پیشنهاد بنده این است که تا زمانی که هدف از خواندن عربی فهم متون دینی و ترجمه ی انها ذکر شده اموزش این زبان به عنوان مکمل درس قران تدریس شود بهتر است که البته در ان گروه تلگرامی هم متاسفانه بیشتر همکار به خاطر تعصبی که احتمالا ب روی درس مورد تدریسشان داشتند موافق نبودند
امیدوارم که شما وگروه مولفان دروس عربی به این نظر بنده حداقل نگاهی داشته باشید
و مطئنم گروه مولفان دروس عربی منصفانه تر با این نظر بنده برخورد خواهند کرد
بنده در استان بوشهر شهرستان دیر در شهر ابدان مشغول تدریس عربی در متوسطه دوم هستم وبعد از دانلود کتاب های عربی هفتم و هشتم و نهم دیدم که انصافا بسیار متنوع وجذاب تر شده اند و از همه ی متون ان به نحو چشمگیری بوی تازگی وابتکار به مشام می رسد اما همچنان اصرار دارم بر نظر خود تا زمانی که هدف از خواندن این کتاب روانخوانی وفهم بهتر متون دینی است(این هدف در مقدمه ی هر کتاب در قسمت سخنی با دبیران در هر سه کتاب هفتم تا نهم امده)این درس باید به صورت مکمل وبا حجمی بسیاار کمتر در کنار درسی مانند قران تدریس شود
عادل اشکبوسسلام
لطفا در گروه نظرخواهی هم پیام بگذارید.
از شما متشکرم.
درود بر شما.
سه شنبه 1394/05/20 ساعت 11 و 32 دقیقه و 54 ثانیه
باسلام، بنظرمن قواعد زبان عربی را نمیتوان برای تدریس نادیده گرفت وفقط ترجمه را درنظر گرفت چراکه مثلا اگربخواهیم شعری راترجمه کنیم حتما باید ساختار عربی انرا بدانیم بعنوان مثال :الطعام اکلته،غذا را خوردمش......اکلت الطعام ،غذا را خوردم،،،،،،،،،،بنابراین لازمه ترجمه متون عربی دانستن قواعد ان است،،،اگراینطور نباشد پس چگونه میتوان یک متن فارسی را به عربی برگرداندیابالعکس.
عادل اشکبوسسلام . درست نمی خوانید و نظر می دهید. قواعد عربی هفتم دو برابر شده ولی موفقیت بیشتر شده چون قواعد در خدمت فهم زبان هستند.
سه شنبه 1394/04/16 ساعت 15 و 10 دقیقه و 32 ثانیه
با عرض سلام وخدا قوت به اساتید بزگوار رویکرد ذکراحادیث ائمه علیهم السلام در ابتدای کتب جدید بسیار ارزشمند و عالی است بویژه احادیثی که سجع گونه است مانند بسیاری از جملات ناب امیرالمومنین علیه السلام دست شما عزیزان را از راه دور میبوسم
دوشنبه 1394/04/1 ساعت 22 و 32 دقیقه و 21 ثانیه
سلام و عرض اردات
متشکرم از استاد عزیز سلام و عرض اردات
متشکرم از استاد عزیز
جمعه 1394/03/8 ساعت 01 و 05 دقیقه و 51 ثانیه
البته بنده با بخش هایی از گفته های دکتر عباچی موافق نیستم. هر چند قواعد عربی به شکل کنونی راه گشا نیست و کمکی به آموزش عربی نمی کند و دانش آموز را از عربی متنفر می کند اما نمی توان قواعد را کنار کذاشت چرا که قواعد لازمه هر زبان از حمله زبان عربی است. به نظر من به جای روش فعلی که روض قیاسی نامیده می شود باید از رویش های جدیدتر و کاربردی تر برای آموزش عربی استفاده کرد. و این روش ها باید متن محور باشد نه قواعد محور.
همچنین باید قواعد را دسته بندی کرد و در دوره های راهنمایی و دبیرستان فقط قواعدی را آموزش داد که در امر آموزش به کار بیاید.
عادل اشکبوسسلام آنچه شما نوشته اید تضادی با گفته های استاد عباچی ندارد. قرار نیست قواعد را کنار بگذاریم. در عربی هفتم قواعد دو برابر کتاب اول راهنمایی شده است. فقط رویکرد قواعد فرق کرده است.
پنجشنبه 1394/01/6 ساعت 23 و 48 دقیقه و 49 ثانیه

ای خاطره انگیزترین صبح بهاری
خوش طعم تر از دانه شیرین اناری
چشمان تو باغی است زگلهای معطر
امروز برای ن دلخسته چه داری؟
از فکر تو و چشم پر از شور و شرابت
انگار ندارم به خدا راه فراری
دور از تب احساس تو آرا م ندارم
ای انکه برای دلم آرام و قراری
شعر و غزلم مثل تو جاری و روان نیست
ای کاش بر این برکه خشکیده بباری
دستی بکشی بر سر آیینه ذوقم
یا دامنی از عطر نفسهات بیاری
عمریست که من منتظرم باز بیایی
در کوچه احساس قراری بگذاری
چهارشنبه 1394/01/5 ساعت 08 و 27 دقیقه و 05 ثانیه

خداوندا ، نمیدانم چه تقدیری مرا فرموده ای اما برای دوستان من عطا فرما :
هزار و سیصد امید
هزار و سیصد و نود بهروزی
هزار و سیصد و نود و چهار لبخند زیبا
سال نو بر شما و خانواده محترمتان مبارک باد
جمعه 1393/12/29 ساعت 12 و 59 دقیقه و 04 ثانیه
خداوندا ، نمیدانم چه تقدیر فرموده ای اما
یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال
ای خدای دگرگون کننده دلها و دیده ها
ای تدبیر کننده روز و شب
ای دگرگون کننده حالی به حالی دیگر
حال مارا به بهترین حال دگرگون کن
استاد گرامی
حلول سال نو و بهار پرطراوت که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد رابه شما تبریک و تهنیت عرض نموده
و سالی سرشار از برکت و معنویت را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای شما آرزو دارم
پنجشنبه 1393/12/28 ساعت 20 و 49 دقیقه و 09 ثانیه

˙·٠•♥•٠·˙ صحـــــــ♥ـــــــیفه نــــــــــ♥ــــــــور˙·٠•♥•٠·˙

سلامی مفرح چو باد بهار

درودی معطر چو زلفین یار

الهی! در عطای عیدانه به کرم خود بنگر نه طاعت من،
که آنچه تو را شاید از هیچکس برنیاید

استاد ارجمندم
باعث افتخار است که عرض شادباش اینجانب
زودتر از نسیم خنک نوروز باستانی خدمتتان شرفیاب شود

نوبهارتان معطر به رایحه خوش رفاقت و دوستی و شمیم شوقناک حضرت دوست وارای انفاس وجودتان
خوشه های بلند افکارتان سبز و ریشه پاکتان پایدار ، انفاس دمادمتان عطرآگین و خوش آهنگ
و گل طلای آفتاب عمرتان پرنور و نوشخند باد

عیـــــــــــ♥ــــــدتان مبـــــــــــــ♥ــــــــــــارک


˙·٠•♥•٠·˙ صحـــــــ♥ـــــــیفه نــــــــــ♥ــــــــور˙·٠•♥•٠·˙
دوشنبه 1393/12/25 ساعت 22 و 49 دقیقه و 03 ثانیه
درود و سلام بر بزرگ مرد دفتر تالیف استاد توانمند جناب دکتر اشکبوس عزیز

استاد فقط زبانم قادر است به بیان این جملات کوتاه :
قدردان تمام دقایق و لحظاتی که برای اعتلای آموزش عربی کشور تلاش کردید هستیم .
امید که خداوند رحمان چراغی از آمرزش و پاداش اخروی را فرارویتان روشن کند .

مهرآفرین یارتان
دوشنبه 1393/12/25 ساعت 21 و 56 دقیقه و 55 ثانیه
سلام خدا قوت
امیدوارم مثل همیشه پرتوان و موفق باشید.
دوشنبه 1393/12/25 ساعت 21 و 55 دقیقه و 30 ثانیه
سلام استاد
خدا قوت امیدوارم موفق باشید ودر راه تالیف کتاب های متوسطه مثل همیشه پرتوان باشید.
سه شنبه 1393/12/19 ساعت 09 و 40 دقیقه و 22 ثانیه
با سلام و احترام حضور استاد عزیز
اگر برایتان امکان دارد آدرس گروه عربی منطقه 13 را تغییر دهید. آدرس وبلاگی که در پیوند وبلاگتان قرار دادید حک شده است .
آدرس وبلاگ جدیدم:
www.arabicgroup13.blogfa.com
با تشکر امیرپاشائی
عادل اشکبوسسلام اصلاح شد
پنجشنبه 1393/12/7 ساعت 12 و 22 دقیقه و 46 ثانیه
سلام . مطالب بسیار کاربردی و مفیدی بودند. درود بر شما
دوشنبه 1393/12/4 ساعت 12 و 28 دقیقه و 41 ثانیه
سلام بر استاد عزیزم جناب استاد اشکبوس
خداقوت
این متن را یکی از همکاران بنده از فسا فرستاده بود که اینقدر زیبا و خالصانه بود که حیفم آمد دیگران آن را نخوانند:

«سلام
کم واقع میشه متنی را دو بار بخونم
ولی متن استاد عباچی یک چیز دیگه
هست
سعی می کنم هر دفعه بخونم تا ملکه ذهنم بشه
هر وقت سخنان دکتر عباچی بزرگ را می خوندم از شوق اینکه که چقدر ساده وصمیمی ودر عین حال مدبرانه و دلسوزانه راهنمایی می کنند

هم گریه ام گرفت وهم غبطه خوردم و هم ....
چقدر همه ی شما خوبید
خوش به حالتون
خدا همه ی شما را خیلی دوست داره
برای ما هم دعا کنید
ممنون که وقت میگذارید »
پنجشنبه 1393/11/30 ساعت 14 و 23 دقیقه و 03 ثانیه
سلام
متن "معنی اسم حانیه و هانیه"رو خوندم
ممنون از اطلاع رسانی و وب خوبتون
اسم من حانیه هست و توی یه کتاب هم خوندم و اینکه اقای دکتر رفیعی توی تلویزیون گفتن که اسم حضرت زهرا حانیه هم بوده
ولی امروزه به اشتباه فکر میکنن هانیه بوده
اسم ایشون حانیه بوده نه به خاطر معنی عامش بلکه به خاطر معنی لغویش
که از حنین به معنی مهربان میاد
باتشکر از شما
دوشنبه 1393/11/27 ساعت 00 و 47 دقیقه و 51 ثانیه
سلام
میشه درباره ریشه "امیر" بفرمایید که درست است که امیر از "ا+میر" به معنی کسی که هرگز نمی میرد تشکیل شده است؟
عادل اشکبوسسلام خیر نمی شود. چنین تعبیری جدید است و رایج نیست.
چهارشنبه 1393/11/22 ساعت 23 و 16 دقیقه و 06 ثانیه
سلام و تشکر از شما و دکتر عباچی
بنده هم زمانی که دانش آموز بودم ناراحت بودم که چرا دبیران همه قواعد می گویند و روی ترجمه تأکید نمی کنند
الآن با تغییر کتاب ها مطمئنا به مرور زمان هر سال وضع بهتر و بهتر خواهد شد
تشکر مجدد از شما و تمام اعضای گروه تألیف که با همه علم و دانشتان نسبت به دانش آموزان دلسوز هستید و بر آن ها آسان می گیرید و همین آسان گرفتن و حذف مطالب بیفایده برای دانش آموز ، باعث علاقه مندی آنان است و ضمناً عربی را هم بهتر یاد خواهند گرفت چون فرصت برای تأکید بر ترجمه بیشتر است
عادل اشکبوسسلام آقای انصاری متشکرم.
سه شنبه 1393/11/21 ساعت 00 و 08 دقیقه و 58 ثانیه
جناب آقای عباچی استاد بزرگوار م زمانیکه نظرات زیبای شما را خواندم بسیار جالب وواقعی بود وحقیقت امر به زیبای بیان نموده اید امید وارم که همیشه سالم وتندرست باشید
پیر مردی از شمال ایرا ن
همیشه سرسبز ایوب قلی پور آبکنار ی
دوشنبه 1393/11/20 ساعت 21 و 49 دقیقه و 41 ثانیه
عالی بود! در آموزش زبانهای دیگر هم به نوعی همین مشکل وجوددارد.
یادمه وقتی بچه بودم همسایه هایی داشتیم که به یک زبان دیگر صحبت می کردند و من چون همبازیهای دیگری نداشتم مجبور شدم زبان آنهارا یاد بگیرم الان اون زبان را کاملا بلدم ولی از قواعدش چیزی نمی دانم . چرا در آموزش زبان از این روش یعنی اول یاد گرفتن مکالمه بعد آموزش قواعد استفاده نمیشه .
یکشنبه 1393/11/19 ساعت 22 و 18 دقیقه و 48 ثانیه
سلام

استاد باعثه افتخاره که به نظر بنده پاسخ دادید و تاییدش کردید

بنده از اصفهان هستم

استاد اشکبوس واقعا خسته نباشید

خدا قوت

امیدوارم پروردگار یکتا پاسخ این همه خوبی های شما را بده

ما فقط دو تا کلاس عربی خوندیم

اما به جرات می تونم بگم تا یک حدی می تونیم با یک عرب صحبت کنیم

واقعا برای بعضی از مسئولین متاسفم که قدر شما را نمی دانند

به امید آن روز که مسئولان کشور بیدار شوند




امیدوارم اشکبوس ها وارد آموزش پرورش شوند
عادل اشکبوسسلام و تشکر جناب آقای حیات بخش گرامی
پنجشنبه 1393/11/16 ساعت 15 و 01 دقیقه و 26 ثانیه
باسلام وخداقوت.بسیارعالی فرموده اندوشما استادبزرگوارهم عالی تردرکتاب های جدیداین هدف را تالیف ونگاشته اید.9سال قبل پیشنهادآموختن کلمه ومکالمه را به کمیسیون پیشنهادات منطقه دادم ونوشتم که دانش آموزی که کلمه وجمله عربی رانداند،یادگیری قاعده برایش نتیجه نداشته واثرتخریبی برای آموزش عربی دارد؛خواهش کردم به کمیسیون اداره کل ووزارت ارسال کنند.اما یک نامه با کمال احترام به من نوشتندکه نظرشمابرای آموزش وپرورش نتیجه مثبت و...ندارد.ان شاء الله این شیوه به کلاس هاودوره دوم متوسطه هم سرایت کند.درپناه حق موفق باشید.
عادل اشکبوسسلام
آنچه شما نوشته اید کاملا درست بوده است و در حق شما کم لطفی کرده اند.
چهارشنبه 1393/11/15 ساعت 18 و 31 دقیقه و 06 ثانیه
متاسفانه برخی از همکاران ما شیرمادر رابه همراه قواعد، نوش جان فرموده اند از این رو تنها وظیفه خود را تعلیم قواعد می دانند وبس. زیرا تا چشم باز کرده اند شیروقواعد میل کرده اند!!
پیشنهاد می کنم استاد عباچی ودیگر عزیزان در برنامه های رسانه ملی حاضر شوند تا بلکه این حقایق به گوش والدین و دانش آموزان نیز برسد، متاسفانه نوعی خلا اطلاعاتی دزاین زمینه وجود دارد.
عادل اشکبوسسلام آقای سردارد
بله شما درست می فرمایید. به روی چشم. حتماً.
سه شنبه 1393/11/14 ساعت 14 و 24 دقیقه و 03 ثانیه
سلام من یه دانش آموزه هشتمی هستم

اول می خواستم از استاد اشکبود و استاد عباچی و استاد تقوایی تشکر کنم چون واقعا کتاب عربی خیلی خوبه

من تا از سوم راهنمایی های قدیم نظرشونا در مورد درس عربی می پرسیدم همه جواب منفی می دادند و هیچکس درس عربی را دوست نداشت

اما حالا توی کلاس ما 31 دانش آموز می خواند برند رشته عربی یکیشونم خود منم

همیشه لحظهش شماری می کنم ت نوبت درس عربی برسه

به خدا همه اینا که دارم میگم راسته لطفا فرک نکنید شعاره



ممنونم بزرگ مرد عربی دنیا استاد اشکبوس
عادل اشکبوسسلام آقا سعید حیات بخش
متشکرم.
کاش ایمیل خودتان را می نوشتید و اینکه از کدام شهر هستید.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ


*پژوهشگر در زمینه ریشه یابی نامها و واژه ها

مدیر وبلاگ : عادل اشکبوس
نظرسنجی
آگاهی ها و نگاشته های این تارنما از نگاه شما چگونه می باشد ؟






آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
شمارنده سایت