تبلیغات
نام شناسی و ریشه واژه ها - نظرخواهی درباره کتاب درسی عربی نهم
نام شناسی و ریشه واژه ها
اگر كسانی كه نمی دانند خاموش باشند و نظری ندهند؛ هیچ اختلافی پدید نمی آید.
لطفا نظرات خود را جهت اطلاع سایر همکاران فقط در این پست قرار دهید.

هدف سه کتاب عربی هفتم، هشتم و نهم در دو کلمه خلاصه می شود: (فهم متن)
دانش آموز در سایه قرائت و ترجمه متون و عبارت و آشنایی با ساختارهای پرکاربرد و مهم باید بتواند به قدرت فهم متن برسد. 
مطالبی مانند تقویت مهارت زبانی مکالمه از اهداف ثانویه کتاب است.
کتاب بر اساس اسنادبالادستی مانند برنامه درسی ملی و راهنمای برنامه درسی عربی نوشته شده است. 
مؤلفان باید برنامه درسی ملی را در هر حال پیش رو داشته باشند.
90 درصد کتاب نونگاشت عربی پایه نهم  فهم متن و عبارت حکیمانه است.
10 درصد شناخت ساختارهای فعل امر، نهی، ماضی استمراری، وزن و حروف اصلی، ترکیب وصفی و اضافی و ساعت شماری و ... است.
دانش آموز علاوه بر حدود 300 کلمه جدید کتاب عربی نهم باید 600 کلمه عربی پایه هفتم و هشتم را نیز بداند.
کلمات کتاب عربی هفتم و هشتم مجددا در کتاب نهم تکرار شده است. زیرا کتاب متن محور است.
پس از سه سال آموزش عربی اگر از دانش آموز سوال شود چه یاد گرفته ای؟
باید پاسخ دهد 900 کلمه پرکاربرد زبان عربی را بلد هستم و متون ساده را می توانم درست بخوانم و بفهمم
 و همچنین با ساختار هایی مانند امر و نهی و ماضی و مضارع نیز آشنا هستم.
در سه سال اول آموزش عربی به صورت عمومی است نه تخصصی.
- - - - - - - - - -
لطفا اگر در باره کتاب درسی عربی نهم مطلبی  می خواهید بنویسید در اینجا بنویسید.
این نکات رعایت شود:
نوشتن مشخصات کامل شما مانند نام و نام خانوادگی، محل تدریس، نوع مدرسه، نوشتن ایمیل و ذکر وبلاگ شما، 
اگر مایل هستید که در گروههای مانند هایک، تلگرام، واتساپ، لاین و وایبر عضو باشید تا بتوانید در گروههای اجتماعی با سایر همکاران مشورت کنید لطفا شماره تلفن همراه خود را نیز بنویسید.
کاری به بررسی تصاویر نداشته باشید
اگر تصویری بهتر از تصویر موجود دارید ارائه بفرمایید به شرط اینکه رزولوشن 300 دی پی آی باشد نه 72 و 90
با تشکر. گروه عربی دفتر تألیف




نوع مطلب : نظرخواهی درباره عربی نهم، 
برچسب ها : دانلود عربی نهم، دانلود کتاب جدید التألیف عربی پایه نهم، دانلود کتاب عربی نهم، دانلود کتاب عربی جدید سوم متوسطه، دانلود کتاب عربی کلاس نهم جدید، دانلود عربی سوم، دانلود عربی نهم دوره اول متوسطه،
لینک های مرتبط :

سه شنبه 1394/10/29 ساعت 11 و 52 دقیقه و 58 ثانیه
با سلام و عرض ادب
جسارتاً یک انتقاد داشتم !!
اینکه هدف درس عربی را درک و فهم متن عنوان کنیم بسیار خوب و پسندیده است همانطور که این هدف از قدیم هدف کلی و اصلی کتب عربی گذشته چه در راهنمایی و دبیرستان بوده است!
اما باید به این نکته توجه نمود که هر زبان برای یادگیری شیوه متفاوتی برای خود دارد و نباید همه زبانها را مثل هم آموزش داد.به نظر بنده حقیر زبان عربی قواعد دستوری و مکالمه ای و شیوه های مخصوص به خود دارد همانطور که زبان فارسی و زبان انگلیسی و... شیوه های منحصربه خود را دارند!
یکی از اشکالات کتب عربی 7و8و9 مشابه کردن نحوه تدریس و بیان قواعد و مکالمات آن به سایر زبانهاست ؛ مثل آموزش صیغه ها بشیوه 6 شخص فارسی! و مکالمات به شیوه کتب انگلیسی! استفاده از کلمات و مضامین پرکاربرد در زبان های دیگر و ... حال آنکه عربی برای خود روش و مضامینی متفاوت دارد که این تفاوتهاست که آنرا متمایز کرده است .
بنده دبیر عربی مقاطع مختلف تحصیلی بوده و هستم هرچند که به کتب پیشین انتقادات فراوانی وارد بوده است ولی باید به این اعتقاد داشت که کتب پیشین بیشتر به کتاب عربی شبیه بوده اند تا کتب جدیدالتألیف !!
این مطلب درست است که کتب جدید نزد دانش آموزان و دبیران محبوبترند اما هر خوشایندی لزوماً خوب نیست !!
باید شیوه ای در پیش گرفت که هم شیوه های نوین وارد آموزش شوند و هم ظاهر و باطن عربی حفظ شود.
باتشکر و عرض پوزش از پرحرفی که کردم « نیک ورز سرگروه عربی منطقه گلباف»
عادل اشکبوسسلام و تشکر
در کتابهای جدید صرف فعل وجود ندارد.
دانش آموز باید فعل ها را یاد بگیرد. ذهنیت شما بر اساس کتابهای سال 76 است.
بومی سازی آموزش در تدریس آزمایشی کاملا موفق بود و سال 92 بسیار خوب جواب داد لذا کشوری شد.
اگر روش نادرست بود هیچ وقت عمومیت نمی دادیم. هدف ما بهبود آموزش است.
یکشنبه 1394/08/24 ساعت 19 و 03 دقیقه و 55 ثانیه
با عرض سلام به آقای اشکبوس من دانش آموزی نهم هستم ما اصلا از معلمان راضی نیستیم ایشان بدون هیچ مقدمه ای می گه درس جدید رو باز کنید معنی کنید ودر هر گونه غلطی در تلفظ ومعنی نمره ی زیادی کم می کند وباعث شده روحیه تمام دانش آموزان زرنگ پیارسال و پارسال که همچنین زرنگ هستند در درس های دیگر را کم کرده آیا کار ایشان درست است ؟راه حل؟
یکشنبه 1394/08/24 ساعت 18 و 54 دقیقه و 59 ثانیه
با عرض سلام آقای اشکبوس من دانش آموزی در پایه ی نهم هستم اصلا از معلمان راضی نیستم ایشان بودن هیچ مقدمه ای می گه درس جدید رو باز کنید معنی کنید بعد همون موقع نمره می گذارد واگر تلفظ یا معنی یک کلمه را غلط گفتی نمره زیادی کم می کند و واقعا روحیه ی همه ی دانش ٱمزان زرنگ پپارسال وپارسال را کم کرده به نظر شما کارشان درست است؟
عادل اشکبوسسلام. شما باید با گروه آموزشی اداره منطقه خودتان تماس بگیرید. اداره آموزش و پرورش.
ترجمه درس برعهده دانش آموز است. بله.
ولی نباید نمره کم شود. مهم فعالیت دانش آموز است چه غلط چه درست. او باید فعالیت کند و درس را خودش ترجمه کند.
یکشنبه 1394/08/24 ساعت 18 و 52 دقیقه و 38 ثانیه
با عرض سلام آقای اشکبوس من دانش آموزی در پایه ی نهم هستم اصلا از معلمان راضی نیستم ایشان بودن هیچ مقدمه ای می گه درس جدید رو باز کنید معنی کنید بعد همون موقع نمره می گذارد واگر تلفظ یا معنی یک کلمه را غلط گفتی نمره زیادی کم می کند و واقعا روحیه ی همه ی دانش ٱمزان زرنگ پپارسال وپارسال را کم کرده به نظر شما کارشان درست است؟
چهارشنبه 1394/06/11 ساعت 19 و 13 دقیقه و 53 ثانیه
باسلام..استاد ما الان داریم دوره ی ضمن خدمت رو میگذرونیم یه جاهایی واقعا لازمه قواعدکلی گفته بشه نظرشما چیه
عادل اشکبوسسلام
این قدر این فرمایش شما کلی هست که هیچ درباره اش نمی توانم بگویم.
اگر بخواهیم توضیح دهیم باید هزاران مورد را توضیح دهیم.
از همان کتاب هفتم اولین جمله العالمُ بلاعملِ شروع می شود که چرا العالمُ علامت ضمه دارد چرا ال دارد؟ و ..
ضمنا من در متوسطه اول گروه ندارم
جمعه 1394/04/12 ساعت 07 و 24 دقیقه و 14 ثانیه
باسلام.استادم.بنده ی حقیر دبیر عربی شهر برازجان هستم چندین بار تماس گرفتم ولی متاسفانه جواب ندادید.اگر محبت کنید کتاب عربی نهم را روی سایت جهت دانلود و بررسی ان قرار دهید.تشکر فراوان
دوشنبه 1394/04/1 ساعت 11 و 56 دقیقه و 35 ثانیه
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد عزیز و بزرگوار.از نظر من رنگ جلدی که برای کتاب قرار داده اید،رنگی بی روح است.
پنجشنبه 1394/03/21 ساعت 22 و 26 دقیقه و 21 ثانیه
سلام صدیقه زارعی هستم کارتالیف ثلاثی مزید به دبیرخانه راهبردی درس عربی فرستاده شده اگه امکان داره آدرس ایمیل یا آدرس پستی که این کار روبرای شما ارسال کنم ممنون می شم شماره تماس۹۱۰۲۰۰۷۷۸۶
عادل اشکبوسadelashkbous@yahoo.com
البته این کار مربوط به دبیرخانه است نه دفتر تالیف
یعنی جزو کار دبیرخانه بود.
چهارشنبه 1394/03/20 ساعت 23 و 32 دقیقه و 03 ثانیه
صدیقه زارعی دبیر عربی ناحیه 1 شهر ری هستم که کار تالیف ثللثی مزید را انجام دادم سرگروهناحیه 1 گفتند به دفتر تالیف باعنوان تدریس خلاقانه فرستاده شده وبا آقای اشکبوس مکاتبه کنید کار شما رو چاپ می کنن اگر این کار به دست شما نرسیده می تونم بای شما ایمیل کنم یا آدرس پستی که مورد نظر شماست بفرستم شماره تماس من 9102007786 است
عادل اشکبوسadelashkbous@yahoo.com
البته هیچ وقت بنده چنین قولی در هیچ جا نداده ام که کتاب چاپ شود.
چه کسی به شما چنین وعده ای داده است؟!
لطفا پیگیر شوید.
نه اینکه دستور چاپ نمی دهم ولی سبک کار این نیست.
شیوه کار این نیست.
جمعه 1394/03/15 ساعت 16 و 07 دقیقه و 07 ثانیه
سلام و خدا قوت دبیرعربی ناحیه۱ شهرری هستم کارتالیف ثلاثی مجرد و مزیدپایه دهم رو انجام دادم که توسط خانم فتاحی زاده به دفترتالیفات فرستاده شده لطفا نظر خودتان را اعلام فرمایید بار دوم هست که پیغام میذارم سپاسگزارم
عادل اشکبوسسلام شاید به دبیرخانه کشوری راهبری درس عربی مستقر در ساری فرستاده است. چون این کار سفارش دبیرخانه بوده است و نه دفتر تالیف.
ضمنا خودتان را معرفی نکرده اید
و این اولین بار است پیغام می گذارید
یکشنبه 1394/03/10 ساعت 09 و 24 دقیقه و 36 ثانیه
عالی بود
یکشنبه 1394/03/10 ساعت 09 و 19 دقیقه و 21 ثانیه
عالی بود
یکشنبه 1394/03/10 ساعت 09 و 19 دقیقه و 19 ثانیه
عالی بود
سه شنبه 1394/03/5 ساعت 19 و 20 دقیقه و 33 ثانیه
سلام خدمت استاد بزرگوار و متواضع .جدول خوبه استاد اما شماره 21 کلمه عبور کردند "کثروا"ثبت شده.
عادل اشکبوسسلام متشکرم
کتاب چند نگاشت تغییر کرده است
چهارشنبه 1394/02/23 ساعت 23 و 23 دقیقه و 37 ثانیه
سلامی علی استاذی الکریم ، سماحۀ الأستاذ الدّکتور « عادل اشکبوس » .
بعد التحیّۀ الوافرۀ لحضورک یا استاذ ، نشکرکَ مِن خدماتک الجدیرۀلتألیف الکتبِ الجدیدۀ ،نعلمُ جیدًّا أنّک تُدَوّن أو تألّف هذه الکتب مع صعوباتٍ کثیرۀلیت نعلم نحن المعلمّون فی کلّ محافظات الأیران العزیزۀ أنّ تألیف الکتبِ الدرسیّۀ لیس سهل بواقع لإنّ هذه تُدوّن لجمیع النِحلِ و الفرقِ و أیضا لجمیع الطّلاب و مدرّسیهم فی أقصی نقاطٍ مِن بلادنا مع هذا ، هذاالأمر صعب جدّا .نحن نَرَی الصورۀ الظّاهریّۀالحاصلۀ اللّتی موجودۀ عندنا و لکن أنت تنظرالصورِالباطنیّۀالمستورۀ.
سیّدی نسأل منکم إرسال المجموعۀ الکاملۀ مِن کتاب السنۀ الجدیدۀ أعنی العربی للصف التاسع .
و قد قصذتُ صنعَ باوربوینت التّاسع کما کنت أصنع مجموعۀ مِن باوربوینت الصفّ السابع والثّامن . إن ترسلها أصنع إن شاء الله فی الوقت المبسوطۀ ...أتمنّی لک التوفیق و الصّحۀ و السّلامۀ فی جمیع المراحل
الأحقر : قدرت الله یداللهی مدرس العربی فی مدینۀ آمل ـ محافظۀ مازندران الجمیلۀالمخضرّۀ .
عادل اشکبوسمرحبا بکم
ان شاءالله سأرسل إلیکم عن طریق تلغرام
دوشنبه 1393/12/25 ساعت 19 و 20 دقیقه و 19 ثانیه
باسلام خدمت استادگرامی جناب آقای اشکبوس،یک نمونه «اُنشودة» برگرفته ازچندمنبع(وبلاگ)تقدیم می گرددالبته ترکیبی بودن آن ازجانب اینحقیرمی باشد.
«بسم الله»
بسم الله بسم الله
أقرأدرسی بسم الله
أبدأأمری بسم الله
بسم الله بسم الله (2)
عندالأکلِ بسم الله
عندالشُربِ بسم الله
عنداللّعبِ بسم الله
قولوا دوماًبسم الله (2)
باشدشفابسم الله
مشکل گشابسم الله
ذکر و دعابسم الله
برلبِ مابسم الله (2)
بسم الله بسم الله
أقرأدرسی بسم الله
أبدأأمری بسم الله
بسم الله بسم الله «آهسته تکرار»
behdoust.blogfa.com
عادل اشکبوسسلام علیكم. كارتان بسیار زیبا است و د انش آموز پسند است.
دوشنبه 1393/12/25 ساعت 16 و 03 دقیقه و 32 ثانیه
سلام،خداقوّت استادگرانقدروارجمندجناب آقای اشکبوس محتوای شعری که درکتاب نهم آورده شده است همانطورکه فرمودیددرباره جایگاه مدرسه است اماباتوجه به عنوان شعر، خواننده انتظاردارددرباره «بسم الله» باشدبنظرمی رسدمحتوای شعرباعنوان مطابقت ندارد اگرواقعاًخواسته باشیم درباره(بسم الله)شعربگوییم به گونه ای دیگربایدگفته شود(مثلاًدرباره فضیلت های آن واهمیت شروع فعالیتهاباآن). اینحقیر شعرکوتاهی «به صورت ترکیبی -عربی وفارسی-»آماده نمودم شایدبرای پایه هفتم یاهشتم مناسبترباشددرآینده به خدمت جنابعالی ارسال خواهدشد.
behdoust.blogfa.com
سه شنبه 1393/12/12 ساعت 09 و 46 دقیقه و 01 ثانیه
باسلام و خسته نباشید . فوق العاده از زحمات بی شائبه جنابعالی در تالیف کتب عربی جدید و ایجاد کلاسهای شاد و مفرح همراه با لذت یادگیری تقدیر و تشکر می گردد. متاسفانه همکاران با تجربه اصلا حاضر نمی شوند از تاکید به قواعد خسته کننده عربی به شکل قدیم دست بردارند و دلیلشان هم برگشت عربی به دوره قدیم در سالهای آتی است . و متاسفانه به هیچ صراطی مستقیم نیستند من خودم سرگروه هستم و برای متقاعد کردن این گونه همکاراندر مورد تدریس عربی به روش جدید چندین جلسه برگزار کرده و همچنین در فرصت های مختلف به این مهم پرداخته ام اما متاسفانه این گروه بر عقاید خودشان پافشاری دارند تا جایی که حتی دانش آموز را مجبور کرده اند شماره صیغه را که بگویند او موظف است فعل را بسازد معنی کند و هر عملیات خواسته شده را انجام بدهد . تازه از این کارشان بسیار خوشحال و مسور نیز هستند . از شما استدعا دارم را هنمایی بفرمایید .از شما متشکرم
عادل اشکبوسسلام کاش نام منطقه خود را بیان می کردید و مشخصات می دادید
من به بسیاری از مناطق سر می زنم
سایر همکاران گروه نیز می آیند.
جمعه 1393/12/1 ساعت 22 و 44 دقیقه و 03 ثانیه
سلام ،استادبزرگوار خسته نباشید و خداقوت
استادعزیزدرکتاب عربی نهم درس 10تمرین درک مطلب،درجمله«فرح حامدبهذه الهدیة»می توان به آخرجمله کلمه «کثیرا» رااضافه نمود.
دیگراینکه به نظراینحقیر، درجمله«فهم بأنّ الحقیبة لیست له بل حقیبة اختها»آوردن ضمیرمتصل«ها»در«اختها» به علت اینکه به«حامد» برمی گردد نادرست است
بااحترام:آق اویلی بهدوست استان گلستان -بندرترکمن
behdoust.blogfa.com
عادل اشکبوسسلام
این اشکال فقط تایپی بودکتاب کاملا اصلاح شده است
متشکرم
چهارشنبه 1393/11/29 ساعت 16 و 24 دقیقه و 03 ثانیه
سلام جناب دکتر . محمد اصغری از شهرستان بابل مرکز استعدادهای درخشان (تیزهوشان) شهید بهشتی. عرضم به حضور شما در صفحه 23 به نظر میرسه نوع فونتی که زیر تابلوها استفاده شده کمی برای خواندن دانش آموزان مشکل باشه . لطفا از فونت ساده تر و روان تر استفاده کنید.
عادل اشکبوسسلام
مسلم است که این فونت اصلا مناسب نیست
هنوز کتاب طراحی نشده است
جمعه 1393/11/24 ساعت 21 و 39 دقیقه و 59 ثانیه
سلام استادبزرگوارآقای اشکبوس
کلمات آورده شده برای جدول کلمات متقاطع ویژه ی پایه نهم ،ازلحاظ کمیت وتعداد ،زیاداست به نظراینحقیرباتعداد12کلمه هم ،میتوان به هدف موردنظر دست یافت .ضمناجدول های ارائه شده درکتب عربی حاضر ازلحاظ ظاهر،فقط یک شکل وصورت واحددارداگرجدول درسی با شکل وظاهرمتنوع وجذاب ارائه گرددباعث علاقه مندی بیشترفراگیرمی شود(جدول مسابقه ای اسم بازی -جدول رمزدارخط کشیدنی روی حروف-جدول چیستم کیستم کجایم)ظاهروشکل جدول رامی توان درشکل یک کلمه طرح نمود.البته گاهی به جای طرح جدول می توان ازجایگزین های دیگراستفاده نمودمثلامی توان حروف یک جمله یاحدیث راداخل دایره هایی جداازهم و دنباله دارنوشت ،ازبهم پیوستن آنها،جواب بدست می آید . ان شاءالله درصورت ممکن درآینده نمونه هایی ارسال خواهدشد
عادل اشکبوسسلام
جدول کیستم چیستم زیبا است ولی موجب می شود معماهایی طرح شد که بچه ها را از یاد گرفتن عربی متنفر کنند. در مجله خیلی کارها می شود انجام داد چون امتحان ندارد ولی در کتاب دری هرچه بیاید کتابهای کار و آزمونهای هماهنگ بخش خصوصی وارد می شود و هدف به انحراف کشیده می شود.
لطفا اگر طرحی دارید عملا طرح را اجرا کنید البته با کلمات کتاب نه طرح آزاد
طرحی که ب واژگان همان درس و در محدوده خوانده های دانش آموز باشد.
از لطف شما سپاسگزارم.
کاش خود را معرفی می فرمودید ایمیل می گذاشتید...
جمعه 1393/11/17 ساعت 18 و 54 دقیقه و 30 ثانیه
سلام دکترجون وقتتان زیاد نمی گیرم ولی جملاتی کوتاه اززبان دانش آموزان هشتم درباره کتاب عربی هشتم دارم .کتاب عربی ازبهترین زبان ها وهمچنین زبان قرانی است نکته اینجاست که واژه های این کتاب خیلی زیاد است ویادگیری آنها برای ما دشوار است به همین دلیل واژه هاراخوب یادنمی گیریم ونمی توانیم بعضی جملات را درست معنا کنیم \عین نظرات دانش آموزان
البته سعی وتلاش شبانه روزی شما بی تعارف ستودنیست حق یارتان
عادل اشکبوسسلام
عربی هشتم فقط 200 کلمه دارد یعنی نصف هفتم است.
تنها درسی که خطای دید دارد درس 4 است که به نظر می رسید 59 کلمه دارد. ولی این طور نیست و 29 کلمه دارد.
بقیه کلمات تکراری هستند. مثلا قبلا در هفتم دخل رلا خوانده است در درس چهارم یدخل آمده است که کلمه جدید نیست. بلکه تکراری است. درس دهم 9 کلمه دارد.
کلمات تکراری باعث شده است بعضی متوجه نشوند و دچار خطا شوند.
کلمات تکراری سال بعد حذف می شود.
شنبه 1393/11/11 ساعت 21 و 18 دقیقه و 47 ثانیه
خیلی خوب
یکشنبه 1393/11/5 ساعت 00 و 59 دقیقه و 55 ثانیه
با سلام مجدد خدمت استاد اشکبوس
استاد ببخشید جساراتاً در پرسش های متن درس چهارم عربی نهم سوال اول
1- هل وجد الطلاب انساناً غیرُهم فی الجزیرة؟
بهتر نیست که «غیر» صفت برای «انساناً» و منصوب باشد؟

عادل اشکبوسسلام
اشتباه تایپ است دهها اشتباه تایپی دیگر جز این وجود دارد که همگی اصلاح شده است
عرض کرده بودم که نسخه نهایی نیست
متشکرم
یکشنبه 1393/11/5 ساعت 00 و 34 دقیقه و 38 ثانیه
با سلام خدمت استاد اشکبوس
خدا قوت
استاد من بخش هایی از عربی نهم رو که در سایت گذاشته اید دیدم جالب بود.
اگر امکان دارد فایل غیر قابل استناد کل کتاب رو برای همکاران اینجا یا در گروه تلگرام قرار دهید بهتر است
با تشکر احمدی
عادل اشکبوسسلام در اختیار همه اعضای شورای تلگرام قرار دادم
شنبه 1393/09/15 ساعت 22 و 55 دقیقه و 00 ثانیه
سلام استاد بزرگوار خسته نباشید و خدا قوت:

مجید رحمانی هستم دبیر عربی و مدرس دوره از میانه: می خواستم تقدیر وتشکر دبیران شرکت کننده در کلاسهای آمزشی عربی هشتم وکارکاه عربی هشتم و نیز تعدادی از دانش آموزان خویش را به خاطر ای شیوه ی نگارش و تدریس عربی خدمت جنابعالی اعلام کنم . باور کنید دانش آموزان به بنده در کلاس می گویند 12 ترم کلاس زبان رفتیم ولی به اندازه عربی که در هفتم و هشتم خواندیم و مکالمه کردیم مهارت بدست نیاوردیم از بنده خواستند از شما تشکر نمایم . بنده نیز به رسم ادب و وفای به عهد از کسوت استادی جنابتان تقدیر و تشکر می نمایم واز خداوند منان برایتان سلامتی و طول عمر آرزومندم.
با تشکر رحمانی
عادل اشکبوسسلام اقای رحمانی عزیز از بذل محبت شما سپاسگزارم. خوشحالم کردید.
شنبه 1393/09/15 ساعت 20 و 11 دقیقه و 40 ثانیه
سلام آقای اشکبوس شما در اول کتاب گفته اید که برای دانش آموزان تکلیف نگوییم ولی در این صورت بعضی از دانش آموزان نمی توانند درس را کامل یاد بگیرند من خودم امتحان کردم هیچ روشی به اندازه ی روش قبلی در درک دانش آموزان اثر ندارد لطفا در کتاب بعدی با تالیف یک کتاب جدید در کنار آن مثل انگلیسی این مشکل را بر طرف کنید
عادل اشکبوسسلام
شما به همان بعضی تکلیف خاصی بدهید .چرا به خاط بعضی باید اکثریت روشی نادرست را تحمل کنند. الفبای فارسی و عربی یکی است. اگر در انگلیسی تکلیف نوشتاری داده می شود به این دلیل است که الفبای فارسی و انگلیسی فرق دارد.
هدف آموزش عربی و انگلیسی کاملا متفاوت است.
پنجشنبه 1393/09/13 ساعت 13 و 31 دقیقه و 13 ثانیه
دانش اموز شما .با تشکر از زحمات شما
سه شنبه 1393/09/11 ساعت 21 و 12 دقیقه و 42 ثانیه
لطف کنید پاسخ دهید
استاد عزیز دو سوال در مورد عربی هشتم دارم لطف کنید پاسخ دهید
1-«الْفیروزآبادیُّ » کَتَبَ مُعجَماً فِی
اللُّغَةِ الْعَرَبیَّةِ اسْمُهُ «الْقاموسُ الْمُحیطُ » و «سیبَوَیْهِ » کَتَبَ أوَّلَ کِتابٍ کامِلٍ فی قَواعِدِ اللُّغَةِ الْعَرَبیَّةِ اسْمُهُ «الْکِتابُ» نقش سیبویه در جمله چیست
2-الْمُدیرَةُ: صَباحَ یَومِ الَْحَدِ فِی السّاعَةِ السّابِعَةِ.
با توجه با داشتن ال نقش الساعه و السابعه چیست
با تشکر
سرگرو شهرستان کوهدشت لرستان

عادل اشکبوسسیبویه مبتدا است
الساعة مجرور به حرف جر فی است.
و السابعة صفت و تابع آن است.
جمعه 1393/09/7 ساعت 22 و 49 دقیقه و 56 ثانیه
سلام.سربلندهستم.مشهدمقدس.دبیراستعدادهی درخشان.واستادپاره وقت دانشگاه فرهنگیان.تمرین درس هشتم.عالی بود.فقط شماره 14.نوشتین بوسیدنددرحالیکه فعل.قبّلتم داده شده ودیگه اینکه.شماره 21دادین .عبورکردند.ولی فعل داخل جدول را.کثروانوشتین..استادعزیزخودتون واجدادطاهرینت رادرمشهدهرروزدعامیکنم.ازهمه نظرکاردرکلاس عربی راحت شده وجاذبه بیشتری پیداکرده.حدود200نفرازمعلمین نواحی مشهددرکتاب هشتم مخاطب من بودند.ازباب خداقوت وتقدیرزحمات شماوتیم همراهتان عرض کنم.حتی 1نفرناراضی نداشتیم.وهمه زبان حالشان این است..گل اگردرفصل گل بوییدنی است..دستهاتان تاابدبوسیدنی است...
عادل اشکبوسسلام دوباره آقای سربلند
خیلی خوشحال شدم. متشکرم.
از نوشته هایتان استفاده کردم.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


نمایش نظرات 1 تا 30
درباره وبلاگ


*پژوهشگر در زمینه ریشه یابی نامها و واژه ها

مدیر وبلاگ : عادل اشکبوس
نظرسنجی
آگاهی ها و نگاشته های این تارنما از نگاه شما چگونه می باشد ؟






آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
شمارنده سایت